mandag 9. november 2009

Hoppe, sa gåsa. Danse, sa reven....

...så gjorde de begge deler! (kompromiss er tingen, altså)

Hadde en pussig tanke tidligere i dag da jeg var ute og gikk en tur. Av en eller grunn innbilte jeg meg at jeg fyller 30 år i 2007, men så kom jeg på at vi er i 2009 og at jeg ikke er 30 år. Det fikk meg til å tenke på hva jeg egentlig har oppnådd så langt i livet. Kom fram til at jeg har jo faktisk oppnådd en hel del, eller opplevd om du vil. Det er hele åtte år til jeg fyller tredve. Skjønner ikke hvorfor jeg fikk for meg at jeg plutselig har fyller 30 i 2007 som faktisk er to år siden. Hmm. 

Ellers er livet som vanlig. All work, no play. Kjenner jeg begynner å få Volda-abstinenser. Savner Preben og Helge. Ble veldig glad i dag da Preben sendte melding om jeg ble med på skøyter i dag, for da slo det meg at han er i byen. Glad nå, glad. Glær mæ te å sje dæ, Preben. 

Skal til London i desember. Hohohohoho! *klapper vilt* Ser fram til det. Bare slantre rundt i Londons julegater og komme i skikkelig julestemning. Ja, det er snart jul dere. Kan meddele at jeg snart er ferdig med julegavene. Hehehe. Bare litt småtteri igjen. Ser frem til å sitte å kose meg med en kopp kakao i det verste rushet og bare se på folk som haster rundt for bli ferdig til jul. Jeg var faktisk en av de som hastet rundt i fjor, og jeg har lært leksa mi nå. Lært. 

Begynner å bli syk. Det kan jo ikke være en vanlig forkjølelse, det MÅ bare være svineinfluensa. Det er jo ikke mulig å være "litt" dårlig i disse hysteriske tider. Sitter og vurderer om jeg skal ta vaksinen eller ikke. Tror ikke jeg blir og gjøre det, faktisk. I bunn og grunn er det jo en influensa det er snakk om, og jeg har aldri vurdert å vaksinere meg for influensa før. Så hvorfor nå? Ja visst er man bra redusert når man har influensa, men man har da overlevd. Ja, for et oppstyr dere. For et oppstyr. 

Over til noe annet. Jeg må si at det nye potetgullet til Sørland-chips er helt fantastisk. Det med havsalt i sorte poser. Mmmmmm! Himmelsk! Og så må jeg ikke glemme den gode gamle ostepoppen. Helt nydelig å spise ostepopp med gaffel. Slipper gris på fingrene, og man får tid til å kjenne skikkelig på smaken til hver enkel ostepopp. Ah, kan det bli bedre. JO! For det er lett å bli lei av å kun spise salt. Man trenger et motstykke, og hva er vel da bedre enn en fantastisk Freia Melkesjokolade. (Å, skjær mæ laus!) Vips, så har man en herlig stund foran seg! 

Til slutt noen velvalgte ord til ettertanke:

En skal gape lenge før det flyr en stekt due inn i munnen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar