tirsdag 6. april 2010

Stekje altso!

Endelig er det vår! Hestehov og krokus spretter fram og smiler muntert til meg, med sine vårlige farger. Humøret lysner, og jeg er rett og slett glad! 

Hadde nok en kjøretime i dag. Eller har ikke hatt så steike mange, men er leeeeei. Vil ha lappen nuh! Me ein gangeh! Bare hive meg til å blir ferdig med teorien først. Klarte jo å glemme igjen teoriboka i Spania, så det har blitt ekstremt lite lesing. Kan ikke flyte på "forvirra ift høyre og venstre" stort lengre overfor kjørelæreren. Tror det begynner å bli ganske opplagt at lesing har fått lavest prioritet i det siste. Skjæmmes, skull du! 

I dag har jeg søkt på skole igjen. Denne gang videreutdanning i ledelse, rus pluss spes.ped. Må da for svarte komme inn på en av delene. Mest lyst til ledelse, da det er min billett ut av helsesektoren (hvis den dagen skulle komme). Å ja da, Calle og Helge; jeg har søkt i Volda! :D Fløtte inn på rommet ditt, Calle! Bærre så du veit det!

Vil ellers poengtere at jeg hadde et svært givende besøk av Helge her på søndagen. Har fått en helt vanvittig motivasjon til å holde på den sunne linje. Og at det er dag èn i min sunne tilværelse trenger vi ikke å gå nærmere inn på. I dag har jeg tilstadighet tatt meg selv i å messe høyt for meg selv: "Det er ikke en straff å spise sunt" og Elsk det sunne, vær det sunne". Som du skjønner, prøver jeg elegant å hjernevaske meg selv. Å spise sunt er den beste belønningen du kan gi deg selv. Sunn kropp=sunt sinn! Husk det! Klapp for meg Helge, klapp!

Ellers er livet som vanlig. Har prøvd å være spontan i det siste, leve i nuet liksom. Har funnet ut at jeg liker å være spontan. 

Hva skal jeg gjøre i dag mon tro? Valget vipper vel egentlig mellom å gå en snusfornuftig tur, eller å bekke seg over og sove fram til True Blood begynner. Synes vel egentlig at det er i det drøyeste laget å skulle være fysisk aktiv allerede første dagen i min sunne tilværelse. Skjønner at jeg må begynne hjernevasking på den fronten også. Men akkurat i dag lar jeg vanen vinne over fornuften. Det får bare være. Gleder meg til å bekke/velte/rulle. Søke på noen stillinger først, så er det veltetid. 

Nå er jeg råstolt over å ha skrevet første blogginnlegg i år. Jubel og glede! Da blir det bekking med steike god samvittighet. Hurra!


1 kommentar:

  1. Husk at du kan hente teoribok hjemme hos meg. Og; Sigurd måtte gjennom "forvirra ift høyre og venstre" med meg også. Dette går så fint atte!:)

    SvarSlett