søndag 1. februar 2009

MaxiYatzy, ikke yatzy

Som flere av mine bekjente bloggere er jeg også bitt av yatzy-basilllen. Eneste forskjellen er at jeg ble bitt for vel to år siden. Det hele startet med at min kjære tante Ruth spurte forsiktig om vi skulle spille, og da var det gjort. Etter denne episoden har mine helgebesøk hos onkel og tante bestått av kaffe, røyk, yatzy, kaffe, røyk, yatzy, eting, kaffe, røyk, yatzy (sånn går dagene). Noen ganger er vi snille med oss selv og unner oss noen minutter med tv. Av og til drar vi på bensinstasjonen for å kjøpe skrapelodd. Vi skraper loddene inne på "rommet" slik at onkel ikke skal se det. (Er det noen som vil påstå at jeg har en form for spillegalskap?) 

I det siste har jeg og tante klart å vri yatzy over til noe perverst. En populær frase er: "NEI, nå har jeg nødt til å få meg noe....... Treere, mener jeg, treere!" Vi har også begynt med å rope ut når vi f.eks får to par i en høy, monoton stemme (alltid samstemt). "Toooo paaar!" Noen ganger føler vi for å fortelle naboene hva vi får, så da skriker vi gjerne ut: "Feeeeem liiiikee!" (Stakkars, stakkars onkel.. Tror han bare gleder seg til jeg skal dra tilbake til Harstad slik at han får fred i huset.)

Og hvis du tror vi spiller vanlig yatzy tar du feil. Vi spiller MAXIyatzy! Vanlig yatzy er so last year. Personlig rekord er 594 poeng tilsammen. Prøv å slå den.

Ellers har det vært en trivelig helg. Alltid godt å være sammen med slekta.  Sandstrand (idyllisk sted der mine slektninger bor) er preget av ro og harmoni der man kan finne seg sjæl. 
Etter hvert besøk kan jeg bekrefte at jeg er en forbanna tulling som simpelthen elsker yatzy, røyk og kaffe, og tilstadighet kommer med diverse utbrudd.

Nå har jeg kommet til hybelen igjen, men skal tilbake til Sandstrand igjen på tirsdag. Mamma kommer nordover i morgen, så det blir stas.

I morgen skal jeg hente brillene mine. er skråsikker på at intelligensen vil ta fullstendig overhånd med en gang de kommer på. Vi snakkast kjere kjerkfolk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar